Uppsalas vänligaste reklambyrå.

 

Webbsidor, trycksaker, logotyper, årsredovisningar, broschyrer, rollups och visitkort

- utan att det kostar skjortan!

HSOP

- en reklambyrå i Uppsala

H.S.O.P. [Uppsalabaserad reklambyrå, strategisk partner, rådgivare och producent av din reklam- och marknadskommunikation].

Låt oss ge dig mer affärer och bättre resultat

Att leverera rätt, leverera kvickt och leverera prisvärt – och alltid med ert affärsmässiga resultat i fokus – ser vi som en självklarhet. Efter närmare 15 år i branschen på olika byråer och med 100-talet kunder som t.ex. Karolinska Institutet, Memira och Fresenius, har vi skaffat oss en gedigen kunskap och erfarenhet av att hjälpa våra kunder att skapa eller förstärka de mest gynnsamma, alltså de mest säljdrivande, varumärkesassociationerna i just deras bransch och på deras marknader.

Affärsnytta för dig

Det första vi gör när vi planerar din marknadsföring - oavsett om det är hela marknadsstrategin eller enskilda delar av den (som din webbplats, en annons, en broschyr eller folder eller reklamfilm) -  är att gå igenom dess syfte och mål: Vad ska den resultera i? Ska den få mottagaren att kontakta dig? Ska de köpa en tjänst du erbjuder? Kanske en produkt direkt på webbplatsen eller i en fysisk butik? Kanske är syftet att få ut information - men vad vill du då sedan att mottagaren göra när denne tillskansat sig informationen? Kanske är det en annons eller banner vars syfte är att driva trafik till din webbplats, vilkens syfte i sin tur är att sälja. Kedjan kan vara lång - men syftet och målet för såväl helhet som varje enskild del bör vara mätbart.

Mening för din kund

När du satt ditt mål är det dags att vända det från ett avsändarperspektiv till vad kunden efterfrågar. Det är nu arbetet med budskap och innehållet (så kallad content marketing) börjar. Vi ställer oss frågan "Är det detta dina besökare verkligen vill ha?". Är svaret nej måste vi tillsammans med er välja en annan väg. Fokus måste i första hand alltid vara att möta mottagarens behov.

Ofta vill man berätta om vilken fantastisk produkt eller tjänst man erbjuder. Ok, men var är läsaren? Vi på HSOP försöker istället svara på läsarens enkla fråga: Vad får jag? Vilket av läsarens problem kan din produkt eller tjänst lösa?

Varumärke, positionering och din grafiska  produktion - vi får människor att vilja göra affärer med just er

Varumärket är bland det viktigaste ett företag eller en organisation har. Det är mer relevant som grund för strategiska beslut än affärsidén eftersom vi verkar i en tid där produkter och tjänster blir allt mer lika varandra. Då blir andra aspekter som känslor och personlighet allt viktigare för att kunna sticka ut och skapa intresse. Och för att bygga ett starkt varumärke – ett varumärke som får människor att vilja köpa det och/eller betala mer för det än för konkurrerande varumärken – måste följaktligen din produkt eller ditt företag kopplas samman med rätt slags associationer.

Är det mycket att ta in?

Oroa dig inte, egentligen behöver

du inte kunna det här

- vi kan det åt dig.

 

Välkommen till oss!

018-13 25 00

info@hsop.se

Vad säger våra kunder

"För H.S.O.P handlar reklambyråarbete om att leverera reklam-kommunikation som skapar försäljning och effekt.

För oss är Hasselgren, Selberg & Partners precis vad deras namn säger – en partner i allt från enkla snabba lösningar till ett bollplank i strategiska kommunikativa frågeställningar.

De visar alltid mycket god förståelse för sina kunders affärer och har mina starkaste rekommendationer."

Mats Karlsson
Marknadschef, Globen Ögonklinik

För Hasselgren, Selberg & Partners handlar reklambyråarbete om att leverera reklamkommunikation som skapar försäljning och effekt.

Vi engagerar oss starkt i våra kunder, och strävar efter att vara precis vad vårt namn säger – en partner i allt från enkla snabba lösningar till ett bollplank i strategiska kommunikativa frågeställningar.

Oavsett om ni behöver hjälp med löpande produktion eller en komplett kommunikationsstrategi är det viktigt att veta vad ni vill uppnå. Vi analyserar var ni befinner er och sätter tillsammans med er en strategisk plan för vart ni ska - målet. Kan vi sätta ett värde på målet vet vi snabbt vad reklaminvesteringen får kosta innan den övergår från investering till kostnad. Utifrån detta värde ser vi vilken reklamstrategi som bäst tar er dit ni önskar. Då vi har målet får vi också klara och tydliga mätpunkter över hur väl vi lyckats med vår kampanj.

Våra kunder. Våra partners.

Från visitkort, trycksaker,
webbplatser och marknadstrategier
till ökade resultat

» Läs om våra tjänster

"Våra projektgrupper är exakt så små de behöver vara. Inte en person mer.

Det tjänar du på."

Läs mer om våra tjänster

I HSOP får du en kritiskt frågande strategisk partner. Om du ber oss göra en broschyr, svarar vi inte bara "Javisst", utan snarare "Javisst, men varför då? vad har den för syfte?". För utan ett klart syfte - hur ska du då veta om det vi gjorde var bra och gav dig det resultat du önskade? "Den är snygg" räcker inte. "Vi har alltid gjort så" räcker inte heller.

Det är mycket möjligt att det i ovanstående fall är just en broschyr som behöver göras för att uppfylla syftet, men kanske kommer vi på ett mer effektivt sätt att nå ditt mål? Låt oss ifrågasätta dig. Låt oss ge dig mer affärer och bättre resultat.

Framgångsrik kommunikation börjar med rätt plattform. Reklam som inte utgår från en tydlig position är i bästa fall ineffektiv och i värsta fall bortkastad. Vi på HSOP tar reda på vad du ska säga och hur du ska säga det.

Vårt synsätt

Än en gång, varmt välkommen till oss!

- Och du, verkar det som att det är mycket att ta in här på webbsidan? Ingen fara, vi kan det här åt dig!

Men ni är ju en sådan liten byrå, inte klarar ni av att tillgodose våra behov?

Jo. Faktiskt. I och med vår litenhet har vi lyxen att - om det behövs - köpa in den kompetens som är bäst lämpad för just dig och ditt behov. Istället för att ha t.ex. en egen copywriter (som vi av naturliga skäl hade lagt alla uppdrag vi kunnat hos) kan vi nu använda någon som brinner för att få faktaspäckade långa texter läsvänliga när det behovet finns - eller korta, kärnfulla och direkt säljande rubriker om det är vad som behövs.

Eller en illustratör som kan skapa verklighetstrogna 3D-modeller.  Eller en annan som är en mästare på barnboksbilder. Eller en fotograf som tar livfulla porträttbilder, eller kanske enastående miljöbilder. Kort sagt, vi har inte en hög med personer som måste avlönas året om. Våra projektgrupper är exakt så små de behöver vara. Inte en person mer. Det tjänar du på.

Hur arbetar vi?

Oavsett om du behöver hjälp med uppfräschningen av ett visitkort eller en komplett kommunikationsstrategi, är det viktigt att veta vad du vill uppnå. Med visitkortet som exempel är det ganska enkelt - det ska tydligt förmedla konkret information. Kommunikationsstrategin kan vara lite mer klurig:

Vi analyserar var ni befinner er och sätter tillsammans med er en strategisk plan för vart ni ska - målet. Kan vi sätta ett värde på målet vet vi snabbt vad reklaminvesteringen får kosta innan den övergår från investering till kostnad. Utifrån detta värde ser vi vilken reklamstrategi som bäst tar er dit ni önskar. Då vi har målet får vi också klara och tydliga mätpunkter över hur väl vi lyckats med vår kampanj.

Efter ett eller ett par samtal tillsammans ser vi hur ni ska positionera er och hur kunderna ska uppleva er rationellt och emotionellt.

P.S.

När vi vet målet, kan vi också se hur många vi faktiskt behöver nå. Alltför många svarar "alla" på frågan "Vilka vill du nå med din reklam?". Alla vore förvisso trevligt - men kanske onödigt dyrt för att nå ditt mål. Se där - redan nu har du sparat in en hel del av din marknadsbudget! :)