Uppsalas vänligaste reklambyrå.

Webbsidor, trycksaker, logotyper, årsredovisningar, broschyrer, rollups och visitkort

- utan att det kostar skjortan!

hsop.se

Uppsalas vänligaste reklambyrå

Vi hjälper dig nå dina nya affärsmål via varumärkesplattform, kommunikations- och designkoncept. 
Vi är er partner i allt från snabba lösningar till ett bollplank i strategiska kommunikativa frågeställningar.

Välkommen till den vänligaste reklambyrån i Uppsala.

För Hasselgren, Selberg & Partners handlar reklambyråarbete om att leverera reklamkommunikation som skapar försäljning och effekt.

Vi engagerar oss starkt i våra kunder, och strävar efter att vara precis vad vårt namn säger – en partner i allt från enkla snabba lösningar till ett bollplank i strategiska kommunikativa frågeställningar.

Oavsett om ni behöver hjälp med löpande produktion eller en komplett kommunikationsstrategi är det viktigt att veta vad ni vill uppnå. Vi analyserar var ni befinner er och sätter tillsammans med er en strategisk plan för vart ni ska - målet. Kan vi sätta ett värde på målet vet vi snabbt vad reklaminvesteringen får kosta innan den övergår från investering till kostnad. Utifrån detta värde ser vi vilken reklamstrategi som bäst tar er dit ni önskar. Då vi har målet får vi också klara och tydliga mätpunkter över hur väl vi lyckats med vår kampanj.

Våra kunder. Våra partners.

Låt oss ge dig mer affärer och bättre resultat

Att leverera rätt, leverera kvickt och leverera prisvärt – och alltid med ert affärsmässiga resultat i fokus – ser vi som en självklarhet. Efter närmare 15 år i branschen på olika byråer och med 100-talet kunder som t.ex. Karolinska Institutet, Memira och Fresenius, har vi skaffat oss en gedigen kunskap och erfarenhet av att hjälpa våra kunder att skapa eller förstärka de mest gynnsamma, alltså de mest säljdrivande, varumärkesassociationerna i just deras bransch och på deras marknader.

Utdrag från vår Facebookfeed - följ oss gärna

Webbshop?

fr. 390 kr / månad

ink webhotell och CMS

Affärsnytta för dig

Det första vi gör när vi planerar din marknadsföring - oavsett om det är hela marknadsstrategin eller enskilda delar av den (som din webbplats, en annons, en broschyr eller folder eller reklamfilm) -  är att gå igenom dess syfte och mål: Vad ska den resultera i? Ska den få mottagaren att kontakta dig? Ska de köpa en tjänst du erbjuder? Kanske en produkt direkt på webbplatsen eller i en fysisk butik? Kanske är syftet att få ut information - men vad vill du då sedan att mottagaren göra när denne tillskansat sig informationen? Kanske är det en annons eller banner vars syfte är att driva trafik till din webbplats, vilkens syfte i sin tur är att sälja. Kedjan kan vara lång - men syftet och målet för såväl helhet som varje enskild del bör vara mätbart.

Mening för din kund

När du satt ditt mål är det dags att vända det från ett avsändarperspektiv till vad kunden efterfrågar. Det är nu arbetet med budskap och innehållet (så kallad content marketing) börjar. Vi ställer oss frågan "Är det detta dina besökare verkligen vill ha?". Är svaret nej måste vi tillsammans med er välja en annan väg. Fokus måste i första hand alltid vara att möta mottagarens behov.

Ofta vill man berätta om vilken fantastisk produkt eller tjänst man erbjuder. Ok, men var är läsaren? Vi på HSOP försöker istället svara på läsarens enkla fråga: Vad får jag? Vilket av läsarens problem kan din produkt eller tjänst lösa?

Varumärke, positionering och din grafiska  produktion - vi får människor att vilja göra affärer med just er

MARKNADSSTRATEGI, VARUMÄRKE och POSITIONERING

GRAFISK PROFIL och LOGOTYP

En marknadsplan är nödvändig för att få en överblick av ert nuläge. Var står ni idag? Hur har ni kommit till er position? Vad är det ni säljer? Varför vänder sig kunderna till just er och framförallt - vilka är era kunder?

Vi ger ditt företag rätt plats i kundens medvetande. Baserat på hur marknaden ser ut hittar vi en ledig, logisk och lönsam position för ditt företag. Och tar fram en strategi som lyfter fram ditt företags konkurrensfördelar.

» Läs mer om Marknadsstrategi, Varumärke och Positionering

Den grafiska profilen är ”ansiktet utåt”, den enhetliga design som löper som en röd tråd genom trycksaker, webbsidor, förpackningar och annat material från ett företag, en organisation eller en produkt.

För att hålla ordning på profilprogrammet, internt och gentemot sina grafiska leverantörer, kan man skriva ner reglerna i en grafisk manual.

» Läs mer om Grafisk profil, Visuell identitet och t.ex Logotyper

BUDSKAP och CONTENT MARKETING

Det är med din kommunikation du skapar relationer till dina kunder. Vare sig du försöker få fler kunder eller vill något annat måste din kommunikation fungera omedelbart. Det är stor risk att det som inte händer direkt inte händer alls.

» Läs mer om Budskap, Content Marketing och säljande reklam och kommunikation

WEBBDESIGN

BANNERS, SÖKORDSOPTIMERING (SEO) och SOCIALA MEDIER

När du funderar på att skapa eller förnya en webbplats, börja med att klargöra dess syfte: Ska den få besökaren att kontakta dig? Ska den få besökaren att köpa något av dig? Det är först när den lever upp till ditt mål som du kan säga att din webbsida är bra.

Vi hjälper dig att skapa en bra resultatgivande webbplats. Och vi ser till att skapa en strategi för att få folk att besöka den.

» Läs mer om Webbdesign och webbplatser här

Vi hjälper dig med din marknadsföring på nätet. Tillsammans väljer vi de kanaler och lösningar som passar ditt erbjudande bäst: traditionella banners, sökordsoptimering, AdWords-kampanjer eller annonser på sociala nätverk.

Leder du dessutom trafiken till en specifik landarsida ökar du chansen att få din besökare att göra det du vill.

» Läs mer om Banners, Sökmotoroptimerig och hur du får resultat på Facebook

LANDARSIDOR

ANNONSER

Med en landarsida som mål för din bannerkampanj och internetmarknadsföring ökar du konverteringen avsevärt.

Har du t.ex en annons eller banner med ett specifikt erbjudande leder du din besökare till en landningssida med just detta erbjudande och ingenting annat vilket ökar chansen att besökaren gör det du vill avsevärt.

» Läs mer om Landarsidor och hur du ökar antalet kunder från er annonsering

De digitala möjligheterna till trots, ger traditionell annonsering i tidningar och magasin ytterligare en dimension: Känslan av att hålla, känna och bläddra i magasinet. Vi hjälper dig med allt från att hitta de tidningar som passar din målgrupp bäst till skapandet av din annonskampanj och utvärdering av dess resultat.

» Läs mer om Annonser som ger affärsresultat här

TRYCKSAKER

De digitala möjligheterna till trots, ger traditionella trycksaker ytterligare en dimension: Känslan av att hålla, känna och bläddra i något. Broschyrer och foldrar har också fördelen att de kan ligga framme på bordet och läsas av fler, medan webbsidan ju kräver ett mer aktivt agerande för att ta till sig informationen. Vi hjälper dig med grafisk form, pappersval och format.

» Läs mer om Trycksaker, som t.ex Foldrar, Broschyrer och Rollups

ÅRSREDOVISNINGAR

KUNDTIDNINGAR

Behovet att kommunicera på rätt sätt med investerare, förvaltare och småsparare på börsmarknaden gör årsredovisningen till ett allt viktigare kommunikationsmedium.

» Läs mer om Årsredovisningar här

Redaktionell kommunikation fungerar. Den stärker kundrelationen, stärker varumärket och bygger trovärdiga och långa relationer med målgruppen.

Vi sätter oss in i din affär och förstår den. Vi skapar en kundtidning som stärker ditt varumärke men som också upplevs som värdefull för läsaren.

» Läs mer om Kundtidningar här

RAPPORTER, PUBLIKATIONER och DOKTORSAVHANDLINGAR

Med hjälp av layout, typografering och bildval gör vi era enkäter, rapporter, publikationer och doktorsavhandlingar attraktivare och läsvänligare. Vi hjälper bl.a. institutioner inom Uppsala universitet, Karolinska Institutet och primärvården för Västra Götalandsregionen att få ofta tungt och omfattande informationsmaterial presenterat på ett tydligt sätt utan att göra avkall på innehållet.

» Läs mer om rapporter, publikationer och avhandlingar

TV-REKLAM och FILM PÅ WEBBEN

Genom tv-reklam når du fler människor än genom någon annan annonseringskanal, och är det medium som väcker starkast känslor.

Detsamma gäller användandet av film på webben, vilket premieras i Googles sökresultat och ökar trafiken till din hemsida. Den jobbar för dig dygnet runt – på autopilot.

Webbshop?

fr. 390 kr / månad

Läs mer

Läs mer om vad våra kunder säger om oss

Våra tjänster.

Det vi gör har bara ett syfte:

Att hjälpa ditt företag
till större framgång.

Reklambyråarbete handlar för oss inte om att göra fina, roliga eller hippa lösningar.

För oss handlar det om att leverera reklamkommunikation som skapar försäljning och effekt för våra kunder.

Här är en förteckning över några av de tjänster vi erbjuder.

I HSOP får du en kritiskt frågande strategisk partner. Om du ber oss göra en broschyr, svarar vi inte bara "Javisst", utan snarare "Javisst, men varför då? vad har den för syfte?". För utan ett klart syfte - hur ska du då veta om det vi gjorde var bra och gav dig det resultat du önskade? "Den är snygg" räcker inte. "Vi har alltid gjort så" räcker inte heller.

Det är mycket möjligt att det i ovanstående fall är just en broschyr som behöver göras för att uppfylla syftet, men kanske kommer vi på ett mer effektivt sätt att nå ditt mål? Låt oss ifrågasätta dig. Låt oss ge dig mer affärer och bättre resultat.

Framgångsrik kommunikation börjar med rätt plattform. Reklam som inte utgår från en tydlig position är i bästa fall ineffektiv och i värsta fall bortkastad. Vi på HSOP tar reda på vad du ska säga och hur du ska säga det.

Vårt synsätt

Än en gång, varmt välkommen till oss!

- Och du, verkar det som att det är mycket att ta in här på webbsidan? Ingen fara, vi kan det här åt dig!

Men ni är ju en sådan liten byrå, inte klarar ni av att tillgodose våra behov?

Jo. Faktiskt. I och med vår litenhet har vi lyxen att - om det behövs - köpa in den kompetens som är bäst lämpad för just dig och ditt behov. Istället för att ha t.ex. en egen copywriter (som vi av naturliga skäl hade lagt alla uppdrag vi kunnat hos) kan vi nu använda någon som brinner för att få faktaspäckade långa texter läsvänliga när det behovet finns - eller korta, kärnfulla och direkt säljande rubriker om det är vad som behövs.

Eller en illustratör som kan skapa verklighetstrogna 3D-modeller.  Eller en annan som är en mästare på barnboksbilder. Eller en fotograf som tar livfulla porträttbilder, eller kanske enastående miljöbilder. Kort sagt, vi har inte en hög med personer som måste avlönas året om. Våra projektgrupper är exakt så små de behöver vara. Inte en person mer. Det tjänar du på.

Hur arbetar vi?

Oavsett om du behöver hjälp med uppfräschningen av ett visitkort eller en komplett kommunikationsstrategi, är det viktigt att veta vad du vill uppnå. Med visitkortet som exempel är det ganska enkelt - det ska tydligt förmedla konkret information. Kommunikationsstrategin kan vara lite mer klurig:

Vi analyserar var ni befinner er och sätter tillsammans med er en strategisk plan för vart ni ska - målet. Kan vi sätta ett värde på målet vet vi snabbt vad reklaminvesteringen får kosta innan den övergår från investering till kostnad. Utifrån detta värde ser vi vilken reklamstrategi som bäst tar er dit ni önskar. Då vi har målet får vi också klara och tydliga mätpunkter över hur väl vi lyckats med vår kampanj.

Efter ett eller ett par samtal tillsammans ser vi hur ni ska positionera er och hur kunderna ska uppleva er rationellt och emotionellt.

P.S.

När vi vet målet, kan vi också se hur många vi faktiskt behöver nå. Alltför många svarar "alla" på frågan "Vilka vill du nå med din reklam?". Alla vore förvisso trevligt - men kanske onödigt dyrt för att nå ditt mål. Se där - redan nu har du sparat in en hel del av din marknadsbudget! :)

Varumärket är bland det viktigaste ett företag eller en organisation har. Det är mer relevant som grund för strategiska beslut än affärsidén eftersom vi verkar i en tid där produkter och tjänster blir allt mer lika varandra. Då blir andra aspekter som känslor och personlighet allt viktigare för att kunna sticka ut och skapa intresse. Och för att bygga ett starkt varumärke – ett varumärke som får människor att vilja köpa det och/eller betala mer för det än för konkurrerande varumärken – måste följaktligen din produkt eller ditt företag kopplas samman med rätt slags associationer.

Är det mycket att ta in?

Oroa dig inte, egentligen behöver du inte kunna det här
- vi kan det åt dig.

 

Välkommen till oss!

018-13 25 00. info@hsop.se

ATA GHADERI

Ph.D. Prof.

Karolinska Institutet

Vi har sedan många år samarbetat med grundarna av HSOP. Ett samarbete som kännetecknats av god service, förmågan att leverera snabbt vid behov och alltid med hög kvalitet och kreativ höjd.

MATS KARLSSON

Marknadschef

Globen Ögonklinik

För HSOP handlar reklambyrå-arbete inte om att skapa grafiska lösningar, utan att leverera reklamkommunikation som skapar försäljning och effekt.

För oss är Hasselgren, Selberg & Partners precis vad deras namn säger – en partner i allt från enkla snabba lösningar till ett bollplank i strategiska kommunikativa frågeställningar.

De visar alltid mycket god förståelse för sina kunders affärer och har mina starkaste rekommendationer.

ANNE-LIE EK

Butiksinnehavare

Miqmaq

För ett mindre företag som Miqmaq är effekten av varje investerad krona oerhört viktig. HSOP har levererat effektiva lösningar till en budget som passar oss.

Exempel på produktioner de hjälpt oss med är vår webbshop, butiksdisplayer, annonser och Street Marketing.

PETER DAHL

Verkställande direktör/CEO

Värmek

Tredje bästa året! Igen! Hasselgren, Selberg & Partners har tagit fram vår årsredovisning och rapporter och där lyckats förmedla kärnan i vår kommunikation och hjälpt oss att nå nya smått fantastiska resultat.

Bergmans Konfektion

Black Creek 23

Destination Uppsala

Fresenius Kabi

Responda

Närhälsan

N-vet

Pite Havsbad

StatCon

Fotograf Anders Barkfeldt

Marma Gård

Statistik Akademin

Proud Collection

Aregab

Qep

Scienta Omicron

Istanbul Hair Clinic

Värmek

Västra Götalandsregionen

Stiftelsen
Tryggare Sverige

Globen Ögonklinik

Karolinska Institutet

Miqmaq

S2

Marma Torp

Skull

Travel Waxer

Bestor

Kunder och referenser

Vi är stolta att få förtroendet att arbeta med våra kunder. Ett förtroende vi gör allt vi kan för att förvalta. Så här säger några av dom om oss.

Kontakta oss

Telefon 018132500
Karta / Google maps E-mail

018-13 25 00

info@hsop.se

Dragarbrunnsg 15

753 20 Uppsala

Fredrik Hasselgren, ägare, VD, CD, creative director, marknadstrategi, reklam, reklambyrå

Fredrik Hasselgren

E-mail: fredrik.hasselgren@hsop.se

Tel. direkt: 018-13 25 00