H.S.O.P. [Uppsalabaserad reklambyrå, strategisk partner, rådgivare och producent av din reklam- och marknadskommunikation].
Med genomtänkta koncept, attraktiv design, bilder som berör, vassa rubriker och engagerande texter tar vi fram kundtidningar som informerar, inspirerar och väcker köplust.
Kundtidningen ingår i det som kallas content marketing, d.v.s. kommunikation som sätter innehållet i fokus. Den stärker kundrelationen, stärker varumärket och bygger långa relationer med målgruppen.
Bäst effekt fås om kundtidningen samspelar med företagets övriga kommunikationskanaler och fokuserar på det som är viktigt för läsaren istället för att berätta ur ett avsändarperspektiv. För det är precis lika tråkigt och ointressant att lyssna på skrytsamma människor som vill framhäva sig själva som att läsa om skryt om ett företag och dess produkter.
Bäst nytta gör kundtidningen om den kommer med viss regelbundenhet, men det kan finnas tillfällen när det passar bra med en enstaka tidning, som t.ex inför mässor, jubileum, invigningar, lanseringar av nya produkter eller som ett verktyg vid rekrytering av personal.
Kundtidningen kan med fördel finansieras genom annonser eftersom annonser upplevs ha en given och naturlig plats i en tidning.