Webbdesign som ger resultat.

Vi skapar webbsidor som ger affärsnytta för dig och mening för dina besökare

Läs mer om
webbsidor och webbshoppar

Affärsnytta för dig och mening för din kund - det är vad din webbsida ska resultera i.

Att den sedan ska fungera i mobiler, läsplattor och den stationära datorn är självklart.

Det första du bör göra när du planerar din nya webbsida är att gå igenom dess syfte och mål: Vad ska den resultera i? Ska dina besökare kontakta dig? Ska de köpa en tjänst du erbjuder? Kanske en produkt direkt på webbplatsen eller i en butik? Vill du få ut information - vad vill du då sedan att besökaren ska göra när denna tillskansat sig informationen? Detta syfte och mål bör vara mätbart.

Vi hjälper dig att få resultat på webben. Välkommen till din reklambyrå!

Hör av dig!


"Vår nya webbsida är plattformen i vår marknadsföring. Vi har fått nya kunder och ökat kännedomen om oss markant!"

 

Örjan Andersson
Delägare, Aregab

Fredrik Hasselgren, ägare, VD, CD, creative director, marknadstrategi, reklam, reklambyrå

Webbdesign som ger mening för din kund

När du satt ditt mål är det dags att vända det från ett avsändarperspektiv till vad kunden efterfrågar. Det är nu arbetet med budskap och innehållet börjar. Vi ställer oss frågan "Är det detta dina besökare verkligen vill ha?". Är svaret nej måste vi tillsammans med er välja en annan väg. Fokus måste i första hand alltid vara att möta mottagarens behov.

Ofta vill man berätta om vilken fantastisk produkt eller tjänst man erbjuder. Ok, men var är läsaren? Vi på HSOP försöker istället svara på läsarens enkla fråga: Vad får jag? Vilket av läsarens problem kan din produkt eller tjänst lösa?

Fredrik Hasselgren

E-mail: fredrik.hasselgren@hsop.se

Tel. direkt: 076-1972 500

Innehållet ÄR viktigare än tekniken

"Skapa webbsidor enkelt!" "Skapa webbsidor billigt!" "Gratis webbsida!". Internet är fyllt av fantastiska erbjudanden om billiga och t.o.m. gratis webblösningar, vilka kan vara nog så bra rent tekniskt - men alltför många glömmer bort kärnan: Vad ska kommuniceras?

Självklart ska din webbsida fungera i mobiler, läsplattor och stationära datorer. Den får gärna vara lätt att uppdatera - men viktigast är trots allt innehållet och hur det presenteras. Det spelar ingen roll hur fin din megafon är om du inte vet vad du ska säga i den.

Det är det här som är vårt jobb; att ta fram vad som ska kommuniceras och sedan presentera det på rätt sätt. Ett sätt som ger dig resultat.

Tillsammans skapar vi affärsnytta för dig och mening för din kund.

 

Välkommen till oss!

Sökmotoroptimering (SEO)

– skapa nya affärer och stärk ditt varumärke på Sveriges i särklass största marknadsplats, Google!

För många av våra kunder handlar sökmotoroptimering om att skapa nya affärer men det kan även vara en effektiv satsning när man vill stärka sitt varumärke. Vi hjälper dig finna de sökord dina kunder använder och optimerar din webbplats för att klättra högre på sökmotorernas rankinglistor.

Vad är då SEO? Sökmotoroptimering (SEO) är ett samlingsnamn för olika metoder för att få en viss hemsida / webbsajt  eller webbshop att komma på bra placeringar i sökmotorresultatet för ett visst sökbegrepp.

1. Innehåll - intressant och relevant

Det allra viktigaste är att webbsajten skall ha ett för besökarna intressant innehåll, Content Is King.

Innehållet skriver du givetvis i första hand för besökaren men med beaktande även av de rekommendationer Google har för att lättare kunna förstå och tolka innehållet. En webbsajt bör också vara levande dvs. att så ofta som möjligt att innehållet ändras, tillkommer nytt innehåll, nya sidor osv. En sajt med för lite text upplevs som ointressant av Google och troligen också av besökarna.

2. Val av relevanta sökord

Det räcker inte att man väljer sökord som man själv "tror" att det söks på, vilket kan visa sig vara helt fel. Att välja ett sökord där det kanske är alldeles för hård konkurrens kan ge sämre resultat än att optimera för några sökord med mindre konkurrens men där man kan nå topplaceringar. Vi hjälper dig ta reda på vilka sökord du skall satsa på.

3.  Optimering av hemsidan - On Page

Vi hjälper dig med sökmotoroptimering On Page, vilket går ut på att göra förändringar på webbsidan och webbplatsen så att den följer sökmotorernas rekommendationer så bra som möjligt och därmed når bättre resultat i träfflistorna vilket i sin tur leder till det du vill: få mer besökare och fler kunder.

 

Dina kunder och besökare
finns i mobilen

hsop.se

Uppsalas vänligaste reklambyrå

Vi hjälper dig nå dina nya affärsmål via varumärkesplattform, kommunikations- och designkoncept. Vi tar fram resultatskapande webbsidor, annonskampanjer, broschyrer, filmer för tv & webb, er grafiska profil inkl. framtagandet av er logotyp och kontorstrycksaker som visitkort och brevpapper, årsredovisningar, foldrar och broschyrer. Vi är er partner i allt från snabba lösningar till ett bollplank i strategiska kommunikativa frågeställningar. Välkommen till den vänligaste reklambyrån i Uppsala.

webbdesign, webbyrå

Din hemsida måste vara lika mobil som dina kunder

50%

av lokala sökningar på Google sker från mobila enheter.

80%

av mobilsurfarna söker information på nätet inför ett besök i en fysisk butik.

47%

av de som är online med mobilen söker efter adresser, kartor och kontaktuppgifter.

gratis tips

om marknadsföring!

Du kan närsomhelst avbryta din prenumeration och vi sänder aldrig några adressuppgifter till annan part.











Kontakta oss!

LÅT OSS TRÄFFAS

Telefon 018132500

018-13 25 00

Ring mig!

Fredrik Hasselgren

E-mail: fredrik.hasselgren@hsop.se

Tel. direkt: 076-1972 500

Submitting Form...

The server encountered an error.

Form received.

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev och få gratis tips om marknadsföring