Banners, sökmotoroptimering och hur du får affärsresultat av Sociala medier

Få resultat av dina bannerkampanjer

Affärsnytta för dig och mening för din kund - det är vad din internetmarknadsföring ska resultera i.

Vi hjälper dig skapa resultatskapande banners. Vi hjälper dig hitta de sökord som dina kunder använder. Vi hjälper dig få affärsnytta av sociala medier.

Det första du bör göra när du planerar din internetkampanj (för det är precis det du ska se dina banners och dina inlägg på sociala medier som) är att gå igenom dess syfte och mål: Vad ska den resultera i? Ska dina besökare kontakta dig? Ska de köpa en tjänst du erbjuder? Kanske en produkt direkt på webbplatsen eller i en butik? Vill du få ut information - vad vill du då sedan att besökaren ska göra när denna tillskansat sig informationen? Detta syfte och mål bör vara mätbart.

Vi hjälper dig att få resultat på webben. Välkommen till din reklambyrå!

Hör av dig!


"Med HSOPs hjälp har våra bannerkampanjer nått kraftfulla resultat, t.ex:

Högst clickrate någonsin på Aftonbladets
Allt om Stockholm

Flest klick på kortast tid på blocket.se

De  har mina starkaste rekommendationer!"

 

Mats Karlsson
Marknadschef, Globen Ögonklinik

Fredrik Hasselgren, ägare, VD, CD, creative director, marknadstrategi, reklam, reklambyrå

Mening för din kund

När du satt ditt mål är det dags att vända det från ett avsändarperspektiv till vad kunden efterfrågar. Det är nu arbetet med budskap och innehållet (så kallad content marketing) börjar. Vi ställer oss frågan "Är det detta dina besökare verkligen vill ha?". Är svaret nej måste vi tillsammans med er välja en annan väg. Fokus måste i första hand alltid vara att möta mottagarens behov.

Ofta vill man berätta om vilken fantastisk produkt eller tjänst man erbjuder. Ok, men var är läsaren? Vi på HSOP försöker istället svara på läsarens enkla fråga: Vad får jag? Vilket av läsarens problem kan din produkt eller tjänst lösa?

Det är det här som är vårt jobb; att ta fram vad som ska kommuniceras och sedan presentera det på rätt sätt. Ett sätt som ger dig resultat.

Tillsammans skapar vi affärsnytta för dig och mening för din kund.

 

Välkommen till oss!

Fredrik Hasselgren

E-mail: fredrik.hasselgren@hsop.se

Tel. direkt: 018-13 25 00

Sökmotoroptimering (SEO)

– skapa nya affärer och stärk ditt varumärke på Sveriges i särklass största marknadsplats, Google!

För många av våra kunder handlar sökmotoroptimering om att skapa nya affärer men det kan även vara en effektiv satsning när man vill stärka sitt varumärke. Vi hjälper dig finna de sökord dina kunder använder och optimerar din webbplats för att klättra högre på sökmotorernas rankinglistor.

Vad är då SEO? Sökmotoroptimering (SEO) är ett samlingsnamn för olika metoder för att få en viss hemsida / webbsajt  eller webbshop att komma på bra placeringar i sökmotorresultatet för ett visst sökbegrepp.

» Läs mer om SEO på vår sida om webbdesign

Sju skäl varför ditt företag bör finnas på Facebook

hsop.se

Uppsalas vänligaste reklambyrå

Vi hjälper dig nå dina nya affärsmål via varumärkesplattform, kommunikations- och designkoncept. Vi tar fram resultatskapande webbsidor, annonskampanjer, broschyrer, filmer för tv & webb, er grafiska profil inkl. framtagandet av er logotyp och kontorstrycksaker som visitkort och brevpapper, årsredovisningar, foldrar och broschyrer. Vi är er partner i allt från snabba lösningar till ett bollplank i strategiska kommunikativa frågeställningar. Välkommen till den vänligaste reklambyrån i Uppsala.

Tre saker du INTE bör oroa dig för

Välkommen till din reklambyrå

  1. “Men jag vet inte hur man använder facebook“
    Det är enkelt. Du skriver en rad med text och trycker på enter. Klart!
    Du kan självklart göra mer, men du kommer långt med små uppdateringar.
  2. “Jag hinner inte!“
    Vad är så viktigt att du inte hinna skriva en rad för att meddela alla 100-talet av dina bästa kunder något intressant och relevant, så att de kan skicka dig fler kunder? Mitt förslag är att du omprioriterar.
  3. “Jag har inget intressant att skriva om“
    Alla företag har något intressant att avslöja. Varför tror du att dina kunder besöker dig? Dina kunder har problem som du kan lösa. Dina kunder vill veta hur.
    Dina kunder vill veta mer om er, människorna bakom företaget.
    Kom ihåg: Man gör inte affärer med företag utan med andra människor.

Sju skäl varför ditt företag bör finnas på Facebook och Sociala medier

Svenskarna är uppkopplade. Snart finns hälften av oss på Facebook, och Google+ är på stark frammarsch. Sociala medier har blivit något att räkna med, oavsett bransch och oavsett ålder. Vi hjälper dig med din kommunikation på sociala medier.

  1. Exponera ditt varumärke
    Det sägs att låta sitt varumärke finnas på de sociala nätverken som t.ex Facebook och Google+ är som att ha en butik med det bästa läget. Många kommer att besöka dig  utan att du behöver kämpa alltför mycket. Om de som tittar förbi gillar vad de ser så kommer de också att ta med sina vänner till ditt företag.
  2. För en dialog med dina kunder
    Att använda Facebook är en mer naturlig kanal att kommunicera igenom när det gäller allmänna frågor, såsom speciella händelser, idéer, önskemål.
    Förmodligen så pratar dina kunder redan om dig, och du kan endast påverka diskussionen om du finns med på facebook.
  3. Låt dina kunder göra reklam för dig
    Visste du att varje gång någon gillar eller kommenterar något du gör, så syns ditt företag i personens nyhetsflöde. Desto mer folk gillar, desto fler människor får se det.
  4. Informera dina kunder och prospekts
    Du kan när som helst kontakta de som gillar din facebook sida med nyheter, kampanjer eller händelser. Det är inte säkert att de alltid ser vad du uppdaterar, men chansen är stor.
  5. Öka företagets status
    Receptet är enkelt. Desto fler som gillar din sida, desto större är det status som ditt företag har – i betraktarens ögon. Om 1000 personer gillar vad du gör, betyder det för betraktaren att: “1000 personer kan inte ha fel. Låt oss se vad det här är…”
  6. Hitta nya kunder
    Man hittar nya kunder på två sätt. Var intressant, gör intressanta saker, så andra refererar kunder till dig. Det sker nästintill automatiskt.
    Det andra sättet är att annonsera på Facebook. Det är inte svårt och du kan dessutom segmentera annonserna baserad på ålder och intresseområden.
  7. Det är gratis att använda!
    När fick du senast tillgång till ett så effektivt verktyg helt gratis? Börja använda det idag.

Vi söker ständigt mer information som kan hjälpa oss ge dig ett bättre resultat med din reklaminvestering. Mycket av det du finner på den här sidan är hämtad från Marcus Zaccos sida www.entreprenorskola.se - en otroligt innehållsrik och omfattande källa till kunskap. Läs gärna mer där!

Saker du INTE bör oroa dig för

Vi vill verkligen träffa dig!

Maila mig! Jag hjälper er!

/Fredrik

Fredrik Hasselgren

E-mail: fredrik.hasselgren@hsop.se

Tel. direkt: 018-13 25 00